در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

سنگ زیرین آسیاب

جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۴۲ ب.ظ

همکارانم من و فمینیست میدونند شاید به این دلیل که تمام تلاشم و میکنم که حقی از خانمی ضایع نشه و یا به این دلیل که چندبار سر این موضوع که خانم ها حق عائلهمندی نمیگیرن یا پست های مدیریتی بهشون داده نمیشه اعتراض کردم و در جواب همکارم گفت که خانم ها در قبال خانواده اشان تعهدی ندارند و حقوقشان برای خودشونه!(آیا واقعا تو این شرایط میشه صرفا انتظار داشت تنها مرد خانواده هزینه ها رو تامین کنه؟ یا اینکه چند درصد خانم های شاغل حقوقشان و تو زندگی شون نمیارن؟) به هرحال خیلی از اطرافیان من و فمینیست میدونند..

تو خونه معتقدم وظایف خونه مثل آشپزی و شست و شو و تمیز کاری مختص خانم ها نیست و همه اعضای  خانواده باید همکاری داشته باشند...

حالا فکر میکنید در واقعیت خونه ما چطوره؟ مثل اکثر خانه هایی که دیدم. کارهای خونه با منه باید دائم به فکر نهار و شام‌ و  تمیز کاری خونه باشم، وقتی خیلی خسته میشم مخصوصا الان که هم ماه رمضانه و هم ضدعفونی هم به کارهای دیگه اضافه شده و غر میزنم همسرم میگه شده از ما بخواهی و انجام ندهیم و بلند میشه ظرفها رو میشوره واقعا هم همینه در ۷۰ درصد موارد اگر من خواستم ظرف بشوره یا غذا بپزه اون کار و انجام داده و خوشحال شده که داره به من کمک میکنه اما این من و راضی نمیکنه؟ دوست دارم کار خونه رو وظیفه خودشون بدانند و مشخصا بعضی کارها رو به عهده بگیرند که وقتی کاری می مونه من عذاب وجدان نگیرم که وظایفم و خوب انجام ندادم؟!

نکته اش همینجاست رفتارم با تفکرم در مورد وظایف متفاوته!  فکر میکنم تو فرهنگ  ما همه کار خونه و مدیریت داخل خونه رو مختص زن می دانند بنابراین اگر خونه نامرتب باشه و یا غذا آماده نباشه منم که عذاب وجدان میگیرم نه همسرم. و اگر همسرم کاری تو خونه انجام بده اون و لطف میدونه که به من کرده!انگار فقط خونه منه! 

هیچ وقت دلم نخواسته مرد باشم چون فکر میکنم زن بودن خیلی خوبه و مادر بودن بی نظیره...اما خدایی مسئولیت زیادی به گردن یک زن ایرانیه مخصوصا وقتی شاغلم هست. دلم میخواد پسرم و طبق اعتقادات خودم بزرگ کنم اما حیف که بچه ها بیشتر به رفتار نگاه می کنند تا گفتار.

  • هستی ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی