در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

خاطره ۶

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶ ب.ظ

کلاس سوم دبستان بودم و معلممان گفته بود یک‌ کاردستی درست کنیم و بیاریم مدرسه. رفتم خونه و به مامان گفتم‌ کاردستی باید درست کنیم مامانم هم گفت کاری نداره برات یک جوجه تیغی درست میکنم... یک سیب زمینی رو داد به من با یه عالمه تخمه آفتاب گردون... من طبق چیزی که مامان گفت تخمه ها رو فرو کردم تو سیب زمینی و ای بدک نشد بعد همون و گذاشتم تو کیفم. 

فردا صبح سر کلاس همه کاردستی هاشون و گذاشتند رو میز...تازه فهمیدم کاردستی یعنی چی.. چقدر هنرمند بودند و چه چیزهای قشنگی درست کرده بودند...منم با خجالت کاردستی و آوردم بیرون و واای کلا یه سیب زمینی زخمی تو کیفم بود با یه عالمه تخمه که ریخته بود بین کتابهام...

یادم نمیاد دیگه کاردستی درست کرده باشم؛ و کم کم به این باور رسیدم که به هیچ عنوان آدم هنرمندی نیستم و بهتره بیشتر به چیزی بپردازم که بهش علاقه دارم درس و کتاب.

بزرگتر که شدم مامانم به من قلاب بافی یاد داد و اونقدر توش ماهر شدم که یه بلوز و دامن برای خودم بافتم بعدش هم من و کلاس خیاطی ثبت نام کرد که یکماه تونستم اون کلاس و تحمل کنم ... اما به نظرم کاردستی درست کردن یه چیز دیگه است اینکه بتونی با خلاقیت و دقت و ظرافت یه چیزی درست کنی که وقتی بچه میبره اون و مدرسه احساس غرور کنه خیلی مهمه.. 

  • هستی ...

نظرات (۱)

به نظرم در کاردستی، مهمتر از ذوق، داشتن ابزار مناسبه. یه نجار هرچی ابزار مینیاتوری بهتر و تیزتری داشته باشه میتونه مخصولات تمیزتری بسازه. خود من همیشه با پیچ گوشتی های خودمون میخواستم لپتاپم رو باز و تمیز کنم پیچاش هرز میشد. رفتم ابزار فروشی یک پیچگوشتی چهارسو دقیقا اندازه پیچ لپتاپم گرفتم یه قلقل هم فروشنده یادم داد (گفت همیشه پیچ گوشتی رو که میزاری لای شیارِ پیچ یکم فشار بده و بعد بپیچون. تا شیار پیچ هرز نشه). با همون یه ابزار و یک نکته ی جدیدی که اون روز یاد گرفتم الان من یک فنی کار ماهرم در زمینه ی تمیزکاری لپتاپ و همیشه خودم باز میکنم و میبندمش.

مثل آشپزی دیگه. با چاقویی که گوجه رو به جا بریدن له میکنه از بس کنده. شما نمیتونی سالاد تزئین کنی.

برا کار دستی هم اول باید چسب مناسب داشت. و مقوای خوب. کاغذ رنگیهای خوشگل. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی