در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

کنتاکتی

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۳ ب.ظ

روزهای اول بود که ازدواج کرده بودم برادرشوهرم گفت میدونی ما به (ه)میگیم کنتاکتی! گفتم یعنی چی؟ گفت یهو از کوره در میره و کنتاکت میزنه...

سالها از ازدواج ما میگذره و کمتر شده که در برابر من از کوره در بره شاید چون تحمل عواقبش و نداره(مسلما منم متقابلا از کوره در میروم و بعد یک هفته قهر و سکوت در پیش داریم)

اما طفلک بچه ها مخصوصا امیررضا که مورد کنتاکت پدرش قرار میگیره و خوب چون احترام پدرش واجبه در برابرش سکوت میکنه... مثلا امروز ( ه) دقیقا وسط سریالی که امیررضا خیلی دوستش داره ازش خواست بیاد و سر یک سیم و بگیره(سعی داشت اسباب بازی امید و درست کنه) و نمی دونم چی شد که یهو داد زد عرضه نداری یک سیم و درست بگیری و پشت بندش کلی بدوبیراه...

امیررضا رفت اتاقش و ..اینطور مواقع من صدبار بیشتر از امیررضا ناراحت میشم و با خودم فکر میکنم چه چیزی اونقدر مهمه که به خاطرش هر چی از دهنت در میاد به یک بچه بگی... 

به امیررضا میگم پدرت هزاران خوبی داره و این بدی جزو خصوصیات اخلاقیشه یهو عصبانی میشه، سعی کن حرف هاش و به خودت نگیری..

همین خصوصیتی که برادر شوهرم با خنده بهش اشاره میکرد خیلی وقتها آرامش و شادی روزهامون و خراب میکنه :( 

 

  • هستی ...

نظرات (۲)

پدر من هم دقیقا همینجوره. زود عصبی میشه و زود هم آشتی میکنه.

جای نگرانی خاصی نیست. فقط مراقب باشید این رفتار روی امیر و امید تأثیر نذاره. آینده روی ارتباطشون با همسرانشون. خود من الان عمیقا حس میکنم این بلد نبودن ارتباط کلامی با دخترها ناشی از همین از کوره در رفتنهای بابامه. بابام عادت داشت دعوا کنه و بعد منت کشی و آشتی. منم دقیقا الان همون الگو رو پیش گرفتم. کلا دعوا راه میندازم که بعدش لذت آشتی با دختر مقابلم رو بچشم. دقیقا از رفتار پدرم الگو برداری کردم در این زمینه.

پاسخ:
در حال حاضر بیشتر نگران احساس امیررضا و رابطه اش با پدرش هستم.
فکر میکنم قهر می کنید چون بعدش تقویت میشه و پاداش دریافت میکنید! امیدوارم برای رابطه بلندمدت نوع تعاملتون تغییر کنه(خیلی ها رو می شناسم که از این نوع رفتار همسرانشون رنج می‌برند)
 من سعی میکنم رفتارهای منفی بچه ها رو تقویت نکنم تا تکرار نشه..

نمیدونم دقیقا. بحث پاداش به کنار. آخه از نظر رفتاری همیشه و همیشه و همیشه سعی کردم از رفتارهای پدر اجتناب کنم و به سمت رفتارهای مادرم گرایش داشتم با هر گین و پاداشی.

ولی در مورد ابراز محبت و ارتباط با جنس مخالف، تقریبا تنها مرجع فرزند، رفتارهای پدر و مادرشه. اکثرا اونجوری با همسرمون رفتار میکنیم که پدرمون با مادرمون رفتار داشته. کاملا هم غریزیه. چون 8 سال اول زندگی رفتار پدرمون با مادر مثل ضبط ثبت شده توی مغزمون.

خیلی ساده بگم. منی که مادر و پدرم هم دیگه رو به اسم کوچک صدا نمیکردن (و از پسوند آقا و خانم) استفاده میکردن و هیچ وقت یادم نمیاد جلو من همو آغوش گرفته باشن یا بوسیده باشن، اصلا برام قابل هضم نیست که مثلا خودم این ابراز محبتهای نکرده رو به همسرم ابراز کنم. اصلا توی افکارم نمیاد که یک روز مثلا همسرم رو آغوش بگیرم. یک رفتار کاملا اقتباسی از پدر. خیلی به پاداش و تنبیهش فکر نکردم.

و بله میدونم رویۀ سالم و خوبی نیست و تا قبل ازدواج باید تغییر کنه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی