در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

خانم ها طلا دوست دارند

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۱۰ ب.ظ

تقریبا دو هفته پیش یه وام گرفتم؛ وقتی تقاضای وام داده بودم تصمیمم بر این بود که توی بورس سرمایه گذاری کنم...خوب مشخصه در حال حاضر و با اوضاعی که بورس داره از سرمایه گذاری توی بورس منصرف شدم و از وقتی وام و گرفتم فکرم آشفته شده که حالا چه کنم که لااقل ضرر نکنم آخه مبلغ زیادی به صورت ماهیانه از حقوقم کم خواهد شد و عملا حقوقی واسم نمی مونه.. با توجه به افزایش قیمتها به صورت لحظه ای تصمیم گرفتم تمام پول و طلا بگیرم بازم بین سکه و طلا مستعمل مردد بودم و بالاخره تصمیم گرفتم طلا مستعمل بگیرم...

امروز از آقای همسر خواستم بیاد دنبالم و من و به بازار طلا که نزدیک محل کارم هست ببره...خوب من و رسوندن و خودشون تو ماشین موندن و پیاده نشدند...

از اینکه آقای همسر در تصمیم‌گیری‌های مالی کاملا خودش و کنار می کشه و حتی همراهی نمی کنه خیلی ناراحت شدم و احساس بدی به هم دست داد...به هر حال وارد پاساژ شدم اینقدر طلافروشی بود که نمی دونستم وارد کدوم بشم..طبقه اول و یه دور زدم و رفتم طبقه پایین..وارد اولین مغازه شدم و از فروشنده خواستم اگر طلا مستعمل دارند بهم نشون بدهند...(چندتا سرویس بهم نشون داد منم چون به قصد سرمایه گذاری می خواستم طلا بخرم اصلا خصوص مدلش سختگیر نبودم) خوب یکیش و انتخاب کردم و خواستم حساب کنند..طوری که حساب کردند تقریبا ۱۰ میلیون از پول طلا بیشتر باید می دادم یعنی طلا بدون اجرت اما سود و مالیات ۱۰ میلیون اضافه بر قیمت طلا با وزنش می شد ..من به فروشنده گفتم تصور من از طلای مستعمل این بود که سود مختصری برای شما داره و قیمت طلایی که می خرم به وزنش نزدیکه..به هرحال فروشنده گفت تخفیف می دهم و یهو ۲ میلیون تخفیف داد( اصلا از تخفیف ترسیدم با خودم گفتم معلوم نیست چقدر داره زیاد حساب می کنه) خوب با این تخفیف متوجه شدم طلا خریدن کار راحتی نیست...مغازه دوم فروشنده تنوعی در طلای مستعمل نداشت...مغازه سوم که وارد شدم فروشنده سرویسهای زیادی بهم نشون داد و یکیش قشنگ بود خوب یه عالمه واسم حساب کتاب کرد و بالاخره من سرویس و خریدم بازم حساب کردم بابت سرویسی که خریدم تقریبا ۸ میلیون پول مالیات و سود فروشنده دادم...از یه طرف فروشنده تو فاکتوری که بهم داده قیمت تمام شده رو ۱۰ میلیون بیشتر از پولی که دادم نوشت و گفت من بهتون تخفیف دادم و تو فاکتور این تخفیف و نمیارم...اینقدر الان‌گیج و سردرگمم و از طرفی ناراحت بابت ۸ میلیونی که اضافه تر از وزن طلا دادم که دست و دلم به هیچ کاری نمیره...

برادرم میگه کار خوبی کردی آخه تو طلا نداشتی؛ هیچ وقت علاقه ای به طلا نداشتم و الان فکر میکنم سرم یک‌کلاه گنده رفته...

 

  • هستی ...

نظرات (۱)

مبارک باشه

سکه میگرفتید بهتر بود 

طلای مستعمل که اینا رو نداره :/ اندازه گرمش پول میدید بی مالیات و سود ولی خوب بالاخره طلاست بعدها جبران میشه 

پاسخ:
ممنون.اولین نفرید که تبریک میگید..منم همینطور فکر می کردم اما تو طلافروشی گفتند فقط اجرت نداره و مالیات و سود داره البته هنگام خرید..بخوام بفروشم فقط گرمش و حساب می کنند..
راستش سر خرید خونه هرچی طلا داشتم فروختم واسه همین ترجیح دادم طلا باشه تا سکه..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی