در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

پسر مهربان من

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹ ب.ظ

امیررضا دیروز آزمون گزینه ۲ داشت و مدرسه اشون هم خیلی رو این آزمونها تاکید می‌کنه..دیشب نتیجه ازمون پیامک شد و رتبه اش تو مدرسه شده بود ۷ و درصدهاش خیلی پایین‌تر از پیش‌آزمونی بود که شب قبلش داده بود(تو پیش آزمون همه درصدهاش بالای ۷۰ بود) خوب منم از درصدهایی که زده بود متعجب و ناراحت شدم و کمی دعواش کردم البته بیشتر غر زدم که این چه وضعه؟ چرا بیشتر درس نخواندی یا تست نزدی؟؟ یهو دیدم امیررضا داره گریه می‌کنه(واای اصلا طاقت ناراحتی امیررضا رو ندارم و فهمیدم زیاده‌روی کردم پس باز شروع کردم به شوخی کردن و خندوندن بچه..ای خدا مادر بودن چقدر سخته)

امروز اومده به من میگه مامان تا آزمون بعد که اواسط آبان ماهه هر طور شما بگی درس می‌خونم! خوب منم طوری واسش برنامه‌ریزی کردم که روزی ۶ ساعت درس بخونه با اکراه و ناراحتی قبول کرد بعد شروع کردم به نصیحت که عزیزم برای اینکه به اهدافی که داری برسی باید زحمت بکشی تا دانشگاه خوب قبول بشی...یهو به من میگه مامان من فکر نمی‌کنم بتونم شریف قبول شم پس اینقدر واسه من هزینه نکن و من و مدرسه معمولی ثبت نام کن...یعنی این حرفش اینقدر عصبانیم کرد که حد نداشت..بهش میگم یعنی چی؟ چرا اینقدر اعتماد به نفست پایینه؟ تو هم استعداد داری و هم اهل تلاشی..میگه به فکر شما هستم که اینقدر هزینه می‌کنی...بهش گفتم این حرفت کلی ناراحتم کرد. حالا اون سعی می‌کرد از دلم دربیاره...

  • هستی ...

نظرات (۲)

آخی. امیدوارم هر برنامۀ ایدالی که برای امیر در نظر گرفتین رو بتونه محقق کنه.

فقط سعی کنید این فشار ذهنی رو از روش بردارید. اینکه فکر میکنه چون شما خرج کردین وظیفه ش هست موفق بشه ممکنه روش استرس بیش از حد بیاره.

--------------------------

یه توصیه در گوشی هم بهتون بکنم: کنکور کارشناسی اگر دانشگاههای تاپ تهران قبول بشه که عالیه. ولی خیلی فرقی نداره با اینکه مثلا لیسانس رو یه دانشگاه خوبِ مایل به عالیِ دیگه بخونه (مثل همون فردوسی مشهد حتی) و در عوض برا ارشد تلاشش رو بکنه و حتما شریف قبول بشه.

خیلیییییییی کنکور ارشد خوندن راحتتره. رقیبا به سختی رقبای لیسانس نیست سطح آمادگیشون. با 6 ماه میشه موفق شد در آزمون ارشد. این رو پیش خودتون نگه دارید و به امیر نگین. بذارین تلاش صد در صدیش رو انجام بده. ولی میخوام بگم الان دوست من، که لیسانس دانشگاه آزاد خوند و فوق اومد هوافضای خواجه نصیر (شریف هم نه تازه!) خیلی خیلی از من که هر دو مقطع شریف بودم موفق تر بود.

در کل یکی از بهترین و راحتترین پلن ها برای اپلای و خارج رفتن میشه اینکه لیسانس بخونن بچه ها، کنکور ارشد رو بترکونن و بیان شریف. بعد با فوق اپلای کنن.

پاسخ:
دقیقا ناراحتی من از همین موضوع بود که متوجه شدم به خاطر هزینه‌ای که بابت مدرسه و کلاسهای مختلفش  پرداخت میکنم خودش و مدیون میدونه در صورتی که من با کمال میل واسش هزینه می‌کنم و کلا وظیفه خودم می‌دونم که در حد توان بهترین امکانات و واسش فراهم کنم...ممنون از توصیه‌اتون واقعا خوشحال شدم..
  • Javad Aligholizadeh
  • آخ الهی ؛ از طرف من امیررضا بشدت بچلونید

    من همیشه گفتم اگه درسی خوندم بخاطر مامانم بوده ، اون که خیلی وقتااااا از آسایش خودش گذشته و همیشه نگران ه حتی همین امروز ... خدا همه مامانا رو برای بچه هاشون حفظ کنه مامان منم توشون ... مامان بابای من خیلی جاها از آسایش خودشون گذشتند که من آسایش داشته باشم نمی دونم چطوری جبران کنم براشون ... چه کردی با این نوشتتون ...

    شما زنان موجوداتی عجیبی هستید که بعضی جاها چه بی منت پاک بازید ... ولی نشه تو انتخاب رشته و علاقه بهش چیزی رو اجبار کنیداااا حتی بدون منظور ، حواستون خیلی باشه ، حالا مهندس نشد ، نشد ... میتونه یه حسین علیزاده بشه که جهانی مست صدای سازش بشن ، میتونه فرشچیانی بشه که دنیا تا دنیا برای چیرگی دستش قیام کنند ... نشه حساسیتتون روش تاثیر بذاره و از علایقش دور شه ... اونوقت رسیدن هم معنی نداره ، موفقیت هم شکست محسوب می شود البته از دیدگاه من ... 

     

     

    پاسخ:
    :) امیررضا بزرگتر از اینه که بتونم بچلونمش اما خودش می‌دونه که عاشقشم..
    خیلی کلیشه ای ولی واقعیته دیدن موفقیت شما می‌شه جبران زحمات پدر و مادرتون..الان که مادرم دقیقا همین و می‌خوام فقط موفقیت و خوشبختی بچه هام و لذتی که از موفقیت اینا می‌برم مسلما از لذتی که بابت پیشرفتها یا موفقیتهای خودم می‌برم بیشتره..تمام سعیم و می‌کنم که امیررضا و امید دنبال علایق خودشون باشند تا علایق من؛ امیدوارم خدا هم کمکم کنه که ناخودآگاه باعث نشم از علایق خودشون چشم‌پوشی کنند. ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی