در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

سوال سخت

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۳۵ ب.ظ

امروز یهو داداش وسطی ازم پرسید از زندگیت لذت می‌بری؟

من ناخوداگاه با طعنه گفتم خیلییی..

مامان یک لبخند تلخ زد و بغض راه گلوم و گرفت..

ای کاش تو خونه خودمون زندگی می‌کردیم اینطوری بقیه متوجه مشکلات و سختی‌های زندگیم نمی‌شدند، من براحتی می‌تونستم خودم و شاد و خوشبخت نشان بدهم، می‌تونستم مشکلات و پنهان کنم هم مامان و بابا غصه نمی‌خوردند و هم خودم حس بهتری داشتم. الان اونقدری که برداشت‌های دیگران و دلسوزی‌هاشون اذیتم می‌کنه، سختی‌های زندگی رنجم نمی‌ده... 

 

  • هستی ...

نظرات (۲)

ﺑﺒﯿﻦ ﺍﺯﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﭘﺎﺳﺨﺖ ﻏﺮﻭﺭ ﭘﺪﺭﺕ ﺭﻭ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯽ ﻭ ﺷﺮﻣﻨﺪﮔﯽ ﯾﺎ ﻏﻢ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﺭﻭ ﺍﺯﺵ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻬﺖ ﺍﻓﺮﯾﻦ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﮐﺮﺩ ﺍﻣﺎ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﺴﻠﻪ ﯾﯽ ﻣﺜﻞ ﺧﻮﻧﻪ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﺗﻮﻥ ﺣﺎﻻ‌ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻮﺷﯿﻬﺎ ﻫﻤﺪﻟﯽ ﻫﺎ ﻣﺤﺒﺘﻬﺎ ﻭ...که ﺑﯿﻦ ﺧﻮﻧﻮﺍﺩﺗﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﺭﻭ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﮔﻪ ﺧﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﻭﻧﺠﺎ ﺑﻮﺩﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭ ﺩﻟﯽ ﺷﺎﺩﺗﺮ ﻭ ﺑﯽ ﻏﻤﺘﺮ ﻣﯿﺒﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﯿﺰﻧﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﭼﺎﮎ ﺩﻫﻨﺸﻮﻥ ﺑاز ﻫﺴﺖ ﺣﺎﻻ‌ ﺍﻻ‌ﻥ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺧﻮﻧﻪ ﺳﺖ ﺍﮔﻪ ﺧﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﯾﻪ ﻣﺴﻠﻪ ﺧﯿﯿﯿﯿﻠﯽ ﺑﯽ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺗﺮﺗﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﻪ ﺑﺎﺯ ﭼﺎک ﮔﺸﺎﺩ ﺩﻫﻨﺸﻮﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺸﺪ ﻭ ﭼﺮﺕ ﻭ ﭘﺮﺕ پﺮﺍﻧﯽ ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ. ﻣﮕﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﭼﻘﺪﺭ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻦ ﭼﻘﺪﺭﺷﻮﻥ ﺑﯽ ﻣﺸﮑﻠﻦ ﭼﻘﺪﺭﺷﻮﻥ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺗﯽ ﺩﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻩ ﺗﺎ ﺧﻮﻧﻪ ﺑﺎﺑﺘﺶ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﻭﻥ ﻋﯿﺐ ﯾﺎ ﻣﺸﮑﻠﺸﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﻩ ﻭ ... ﻫﻤﻪ ﺗﻮﯼ ﺯﻧﺪﮔﯿﺎﺷﻮﻥ ﻧﻘﻄﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﺳیاﻫﯽ ﺩﺍﺭﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﭘﺮﺍﮐﻨﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﻥ ﻓﺮﺍﻓﮑﻨﯽ ﮐﻨﻦ ﺗﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ زندگیای ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﻥ ﻭ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺍﻭﺿﺎع ﺧﺮﺍﺏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭﻧﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﻪ---ﮐﻤﯽ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻃﺮﺍﻓﯿﺎﻧﺖ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯽ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯽ، ﺑﻪ ﺻﺤﺖ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﻣﻦ ﭘﯽ ﻣﯿﺒﺮﯼ ﭘﺲ اصﻼ‌ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺳﺮ ﺳﻮﺯﻧﯽ ﻏﺼﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﺸﯽ.---ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯿﺘﻮﻥ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻟﺬﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺒﺮید مﺮﺩﻡ ﺑﺮﻥ ﺑﺮﺍ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺩﻝ ﺑﺴﻮﺯﻭﻧﻦ ﺣﻠﺶ ﮐﻨﻦ ﻧﻪ ﮐﺲ ﺩﯾﮕﻪ ﯾﯽ. منم ﺩﯾﮕﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﻤﯿﮕﻢ ﮐه تا ﺗﻬﺸﻮ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯿﺨﻮﻧﯽ ﭼﯿﺎ ﻣﯿﺨﺎﻡ ﺑﮕﻢ
پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم بابت همدردیتون و انرژی مثبتی که از کامنتتون گرفتم:)
البته که منظورم از مشکلات زندگی نداشتن خونه نبود؛ ولی در کل باهاتون موافقم که نباید به این دلایل غصه دار بود. 
خواهش میکنم. مهم نیست منظورتون چی بود و چی نبود. فکر کنم صحبتهای من همه ابعاد رو در بر میگرفت و شامل تمام موضوعات زندگی میشد حالا اینجا مثلا از موضوع خونه بعنوان یک مثال یاد شد. امیدوارم همیشه زندگیتون پر از انرژی مثبت فراوااااان باشه
پاسخ:
ممنون.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی