در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

باز هم همان حکایت همیشگی

شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶ ب.ظ

امروز بعد ماه‌ها اعلام شد که رنگ شهرم زرد شده.

اسفندماه ۹۹ مشهد آبی بود و بعد بازشدن راه‌ها و کنار گذاشتن پروتکل‌ها و ورود زائرین به شهر همه دست به دست هم داده و به ۱۰ فروردین نرسیده بودیم که رنگ‌ کرونایی شهر نارنجی و بعد قرمز شد و در مرداد و نیمه اول شهریور سیاه شد.

وضعیت مردادماه اونقدر خراب بود که من تو مسیر رفت و امدم به سرکار فقط افراد سیاه‌پوش و پرده عزا دم درب خونه‌ها می‌دیدم. همه دربه‌در دنبال دارو و بیمارستان و راه‌چاره بودند و... با اینکه با آدمها ارتباط چندانی نداشتم اما حس می‌کردم گرد مرگ روی شهر پاشیدند و همه افسرده و ناراحتند.

الان دوباره شهر زرد شده و شلوغ، دوباره همه جا جنب و جوش دیده میشه و مردم بدون ترس، بدون ماسک و کنار هم ...

و خدا کنه واکسن هایی که تزریق شده باعث بشه که پیک بعدی نداشته باشیم. خداکنه دیگه کسی به خاطر کرونا عزادار نشه.

من این روزها با ترس به جمعیتی که به حرم هجوم‌ می‌آورند نگاه می‌کنم، با ترس به صف‌های نذری و موکب‌های عزاداری خیره میشم. و با نفرت به آدمهایی که ماسک ندارند و بی‌خیال عزیزانی که رفتند و یا دارند با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند هستند. 

 

 

  • هستی ...

نظرات (۲)

واقعا هنوز درک نکردم اونایی که ماسک نمیزنن یا میرن سفر تفریحی.

 

پاسخ:
بعضی وقتها با خودم فکر می‌کنم چرا هیچ عدالتی نیست؟! اوناهایی که اصلا رعایت نمی‌کنند، مسافرت و مهمونی می‌روند سلامت و شادند و ما که از اسفند ۹۸ فقط تو خونه بودیم باید عزادار عزیزانمون بشیم..

البته این یه دلیل علمی طور هم داره اونم اینه که اونا چون یسری میکروب هارو توو بدنشون نکشتن چون رعایت نمیکنن برای همون بیماری ناپذیر تر هستن ولی ماها که رعایت میکنیم تقریبا تمام میکروب ها رو کشتیم و هیچ محافظی یجورایی توو بدنمون نیست برای همون بدنمون آماده تره برای جذب بیماری. ( نمیدونم منظورم رو متوجه شدی یا نه ) ببین مثل داستان پستونک میمونه من یادمه یه بار یه دکتری میگفت وقتی هربار پستونک بچتون میفته میدویید میشورید بچتون پاستوریزه میشه یجورایی همون سوسول خودمون برای همون در برابر ویروس و میکروبم آسیب پذیرتره ولی وقتی مثلا یه بار که افتاد زمین نشوری بدی دستش بدنش به میکروب عادت میکنه و دیگه به اون شدت آسیب پذیر تر نمیشه. ببین بجه های کار کرونا تقریبا نمیگیرن. عراق اینهمه مسافر رفت و اومد و هیچکی هم رعایت نمیکنه اصلا من امار مرگ و میر ازش نمیشنوم. ماها دوساله خودمونو ایزوله کردیم معلومه در برابر ویروس خب آسیب پذیر تریم. فقط بی عدالتی اونجا که اونا که رعایت نمیکنن میدن به بقیه و کلی خانواده رو داغدار میکنن. 

پاسخ:
آره متوجه منظورتون میشم. منم این فرضیه رو شنیدم و به نظر هم درست میاد اما غیرعادلانه. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی