در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.
style="position:fixed;left:0px;top:0px;z-index:200;">

در جستجوی معنا

من انسانم و هیچ چیز انسانی برایم بیگانه نیست.

از دردسرهای مادر بودن

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۱۳ ب.ظ

امید کم‌خوراکه و یکی از دردسرهای من با رفتنش به مدرسه خوردن چاشتشه.

در جلسه آشنایی با معلم، قبل از شروع سال تحصیلی، معلمشون‌گفت به بچه‌ها تو خونه صبحانه ندهید اینجا تو مدرسه، نیم‌ساعت اول صبحانه می‌خوریم و من خیلی خوشحال شدم از این بابت.

حالا چند روزه که امید لب به چاشتش نمی‌زنه، فکر اینکه این بچه از صبح‌ ساعت ۷/۳۰ که می‌ره مدرسه تا ساعت ۱/۳۰ که به خونه بر‌می‌گرده هیچی نمی‌خوره کلی اذیتم می‌کنه. خودشم چون می‌دونه من از نخوردن چاشتش ناراحت میشم تا می‌رسه خونه به من زنگ می‌زنه و می‌گه ببخشید که چاشتم و نخوردم و هر روز بهانه میاره، مثلا دیروز می‌گفت چون هوا سرد بوده زنگ تفریح نداشتیم، صبحم دیر رسیدم به کلاس زمان چاشت تموم شده بوده! بهش می‌گم معلمت گفته بچه‌ها آزادن هر وقت خواستند چاشت بخورند می‌گه اخه وقت نمی‌شد تکالیفم و بنویسم!

امروز می‌گه ترسیدم‌ در چاشتم و باز کنم و آروین ازم چنگ بزنه!

از اول سال تحصیلی در مورد چاشت خوردنش درگیرم اما دیگه اینکه به هیچی لب نزنه نوبره.

- امید خیلی به تغییرات بدنش حساسه و براش قبلا توضیح دادم که اگه صبحانه نخوره اسید معده به معده‌اش آسیب می‌زنه و امروزم با عصبانیت موضوع رو تکرار کردن و بهش گفتم از فردا ۶ صبح بیدارت می‌کنم صبحانه بخوری بعد بروی مدرسه آخه چاشت نمی‌خوری و معده‌ات سوراخ می‌شه. 

به حال مادرانی که بچه‌اشون بدون دردسر غذا می‌خورند غبطه می‌خورم. 

 

  • هستی ...

نظرات (۱)

فکر نکنم مادری باشه که با این موضوع درگیر نباشه. یعنی همه در برهه هایی درگیرن. اگر غذا هم توو خونه نمیخوره به نظرم ببرید دکتر. ما گاهی فکر میکنیم بچه ها همینن به زور غذا میخورن ولی نیاز به دارو دارن. پسر خود من چندماه پیش اینجوری شده بود شیر بیشتر میخورد و غذا کمتر. با اینکه فکر میکردم جدی نیست ولی بردم دکتر و دکتر گفت تحمل هضم غذاش کم شده. براش ساشه اس امپرازول نوشت یکماه از اونروز درست شده. شمام به نظرم ببرید دکتر حتما. توو سن پسر شما اشتهاآور میدن و تاثیر خوبی هم داره.

ولی خب ممکنه چاشتی که براش میذارید رو دوست نداشته باشه. مثلا ممکنه شما نون پنیر بذاری ولی اون اگر شکلات صبحانه باشه بخوره. به نظرم بچه ها بیشتر خاص خور هستن تا نخور! یعنی هر بچه ای یچیزایی رو دوست داره فقط. 

پاسخ:
فکر می‌کنم نسل جدید اینطور غذا نخورن، من که یادم نمیاد مامانم دغدغه‌ای بابت غذا خوردن ما داشته باشه، اما الان دوروبرم مادرها درگیر این موضوع هستند.
بابت کم‌خوراکیش دکتر بردم، شربت زینک داده و شربت اشتها سیپروهپتادین، تا موقعی می‌خوره خوبه اما تا دوره‌اش تموم می‌شه برمی‌گرده به تنظیمات کارخونه :)
فکر می‌کنم تو مدرسه نگرانی این و داره که چاشتش و چنگ بزنند، دیشب یه چیزهایی در این مورد می‌گفت که لازم شده بروم حضوری با معلمش حرف بزنم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی